9 Mayıs 2016 Pazartesi

Nedir bu acaba?




Bu resimde gördüğümüzü bitkiyi tanıyor musunuz? Böyle boncuk boncuk ne ki acaba :)?
Bu dal sumak yani sumağın çekilmemiş hali. Eşim Sivas, Gürünlü ben de orada tanıdım sumağın bu halini ve pek sevdim :). Sizlere de tanıtmak istedim.

Peki nasıl kullanıyoruz?

Ben bir miktar alıp önce süzgeçte yıkıyorum, süzdükten sonra ağzı kapaklı bir kaba alıyorum, üzerine miktarına göre 1-1,5 su bardağı sıcak su koyuyorum ve ağzını kapatıyorum. Yaklaşık bir saat demlendikten sonra tel süzgeçten süzüyorum. Böylece ekşimiz hazır oluyor :).


Ne için kullanıyorum?

Ekşili köfte,
Kısır,
Sarma,
Kullanılan başka yemekler de vardır mutlaka ama ben yeni öğreniyorum :) varsa bilenler lütfen paylaşsınlar bizimle :)

Sevgiler,
Hatice
Yağız Mirza'nın Annesi

Dilerseniz Paylaşabilirsiniz