6 Aral─▒k 2014 Cumartesi

Hamilelikte ilk aylar ­čśâ

Evet devam edelim kald─▒─č─▒m─▒z yerden ­čśâ . San─▒r─▒m yani in┼čallah o─člum biraz ┼čansl─▒ ya da ben bilmiyorum. Evet yak─▒┼č─▒kl─▒ bi o─člum olacakm─▒┼č benim :). ┼×ans diyordum yaz d├Âneminde izinli oldu─čum i├žin bulant─▒l─▒ bu donemlerde evde olmak daha konforlu en az─▒ndan daha dinlenilebilir bir ortam. G├╝ne bir paket ├žubuk krakerle ba┼člamak ve g├╝n├╝ di─čer yar─▒s─▒yla tamamlamak tam anlam─▒yla korkun├ž :( bebe─čim beslenemiyor endi┼česi, ya b├╝y├╝yemez gerekli besini alamazsa korkusu bir de tavan yapm─▒┼č hcg hormonu bebe─če ve bana stresli g├╝nler ya┼čatt─▒ :(. Ben k├Ât├╝ bir anne miyim neden yiyemiyorum diye kendimi yedim. 



T├╝m bu d├╝┼č├╝nceler h─▒zla zihnimde akarken kontrol g├╝n├╝m├╝z geldi. Doktorumuzu da bu sorularla bunaltt─▒m ve ├Â─črendim ki mini─čimiz kendi ba┼č─▒n─▒n ├žaresine bakarm─▒┼č ├Âyle ki ihtiyac─▒ varsa t├╝m rezervi bile t├╝ketebilirmi┼č. ─░lk 4 ay bebek annenin depolar─▒ndan beslenirmi┼č ve sonras─▒nda yani 4. aydan sonra annenin hem bedeni hem de bebe─či i├žin sa─čl─▒kl─▒ beslenmesi gerekirmi┼č. Doktorumuz bunlar─▒ s├Âyleyince biraz rahatlasak da benim depolardaki besin azald─▒─č─▒ndan biraz g├╝├žs├╝z kald─▒m ve bir gece hastanede kalmak zorunda kald─▒m :(. Serumlar falan
derken anneci─čimin de bak─▒m─▒yla toparlandim. Ancak bu saadet sadece 1 hafta kadar s├╝rd├╝ :(. Ard─▒ndaki bir ay daha kustuktan sonra nihayet i┼čtah─▒ a├ž─▒lan ben yemeklerle bar─▒┼čt─▒m. Ama hala kuru fasulye yiyemiyorum. Bulant─▒lar ba┼člad─▒─č─▒nda evde kuru fasulye vard─▒ bir tiksindim. Bahsederken bile fena oluyorum. Bu 3-4 ayda ne ├Â─črendim. Hemen payla┼č─▒yorum :)

*Ek┼či Ay┼če, tatl─▒ Hakk─▒ diye bisikletle yok 5. Ayda tatl─▒ yemeye ba┼člad─▒m :) ilk aylar yedi─čim tur┼čunun da haddi hesab─▒ yok bu arada.

*Y├╝z├╝k fal─▒ da yalan oldu :)

*Mide bulant─▒s─▒ ├žok olunca da k─▒z olmuyor, zira 3,5 ay bir ┼čey yiyemedim :)

* ─░lk tahmini 11.ayda doktorumuz yat─▒┼č a├ž─▒s─▒na g├Âre yapt─▒ ve yan─▒lmad─▒. Bilim bilimdir :)

*Yenilen i├žilen hi├žbir ┼čey bu bulantilari kesmiyor malesef. ─░lk haftalarda sadece zencefille limonla yap─▒lan i├žecek k─▒sa s├╝reli ├ž├Âz├╝m olmu┼čtu sonra o da i┼če yaramad─▒. ├çubuk kraker olduk├ža iyi geliyor mideyi bast─▒r─▒yor. Onun d─▒┼č─▒nda bir de sak─▒z ├ži─čnedim o da iyi geliyordu zaman zaman... Ancak kesin bir ├ž├Âz├╝m├╝ yok. Ben ila├ž tavsiyelerine uymad─▒m bulant─▒ i├žin. Kimyasal sonu├žta. Kulland─▒─č─▒m tek ila├ž folik asitti ki bebe─čin geli┼čimine katk─▒s─▒ b├╝y├╝k. Bu normal s├╝re├žte olmas─▒ gereken bir ┼čeydi ve bitecekti ki bitti ├žok ┼č├╝k├╝r :). Sadece biraz sab─▒r hi├ž ge├žmeyecek gibi geliyor ama inan─▒n ge├žiyor. Biz kuzumla birbirimize al─▒┼č─▒yoruz diye d├╝┼č├╝n├╝n. Hayat─▒n─▒zda ve bedeninizde yer a├ž─▒yor kendine minnak :).

*Evet ├žok k├╝├ž├╝c├╝k ┼ču an ama onu sevmeyi g├╝zel s├Âzler s├Âylemeyi ihmal etmeyin. Bu g├╝zel g├╝nlerin tad─▒n─▒ ├ž─▒kar─▒n. Kad─▒na bah┼čedilmi┼č yer y├╝z├╝n├╝n en g├╝zel olay─▒ hamilelik ve do─čum. Ne kadar ├Âzel ve ┼čansl─▒ oldu─čunuzu d├╝┼č├╝n├╝n. Yerinizde olmak isteyenleri... ┼×├╝kredin.

*┼×├╝kredin, bebe─činiz, kendiniz ve minik aileniz i├žin g├╝zel dualar edin, g├╝zel d├╝┼č├╝n├╝n.

┼×imdilik benden bu kadar devam─▒ gelecek... ├çok heyecanl─▒ bir bekleyi┼č, her an─▒ de─čerli ve ├Âzel :).



Sevgiler,
Hatice

Bebegimizi beklerken 3.ayda biz :)


Dilerseniz Payla┼čabilirsiniz