30 Haziran 2013 Pazar

Tatil Notları Vol 1


Sevgili arkadaşlar;

Tatil için memleket olan Ordu'yu seçiyorum öncelikli olarak... Malum anne baba ve hemen hemen tüm akraba Ordu'da yaşıyorken başka yere gitmek ayıp olur :D Tabi bir de insan toprağını özlüyor. Gerçekten var böyle birşey... Aile fertleri sık sık değişim halinde beni ziyaret etmelerine rağmen yaşlaşık 2 ayda 1 Ordu'm GÜLYALI'm gelir benim. İlla gelip görücem :D

Gülyalı'da nerden çıktı dediğinizi duyar gibi oluyorum. Gülyalı Karadeniz sahilinde Giresun'a sınır olan ilçesi Ordu'nun. Son yıllarda dünyada 2.sinin ilçemize yapıldığı deniz üzerine yapılan hava alanıyla ve Türkiye'de ilki yapılan çikolata parkla oldukça popüler :) Çikolata park ne alaka finduğun diyarı memleketimiz olunca pek alakalı oluyor aslında...

Dün sabah geldim. Çok iç açıcı bir yolculuk olmasa da sonunda eve gelebilmek paha biçilemez. Hemen başladık gezmeye günü annemlerin yeni yapılan evini gezmekle geçirdik. Bir mimar tavrıyla fikirlerimi beyan etmekten geri kalmadım (bu arada mimar değilim). Bugün ise köyümüze gidip bahçeleri gezdik Gülseren Teyze'de keyif yaptık :) Bol yeşil, temiz hava, organik gıdalar, yöresel yemekler, özlenen her şey bir şey dışında böcükler ve arılar...

Güzeldi... Sizler için bir kaç kare fotoğraf aldım...

Sevgiler...







Yukarıda gördüklerimiz fındık bahçeleri :)


Benim balkon pozum :D











menekşeler :)


Sarı kız :D





Ordu'nun dereleri :D


Kır papatyası

Köyden doğa manzaraları :D



Gülyalı'ya yukarıdan bir bakış...


27 Haziran 2013 Perşembe

Nestlé NESFIT "Yeni Bir Sen" ile yaza hazırlanın Koton'dan yeni bir gardırop kazanma şansı yakalayın


Nestlé® NESFIT® yaza girerken kadınlar için mükemmel bir program başlattı. Nesfit®, “Yeni Bir Sen” programıyla yaza sağlıklı ve bakımlı girmek isteyenleri hem yaza hazırlıyor hem de Koton’dan gardıroplarını yenileme fırsatı sunuyor. 1 Mayıs - 19 Temmuz tarihleri arasında www.facebook.com/nestlenesfit.tr adresine girenler, “Yeni Bir Sen” programı kapsamında dengeli beslenme, saç ve cilt bakımı, moda ve stil gibi konularda pek çok  ipucunu bir arada buluyorlar.






İlk şanslı Nesfit tüketicimiz, Nestle Nesfit Yeni Bir Sen Programı kapsamında yepyeni bir güne uyandı ve kendisine özel sağlıklı beslenme, spor ve güzellikle ilgili tüyolarını konunun uzmanlarından dinledi.

Türkiye’nin en çok tercih edilen kahvaltılık gevrekleri Nestlé® NESFIT® Tam Tahıllı Kahvaltılık Gevrekler, 1 Mayıs’ta başlayan “Yeni Bir Sen” programında bir dizi etkinlik başlattı. Kampanya sağlıklı beslenme için ipuçları sunmanın yanısıra her zaman her yerde kolaylıkla yapılabilecek egzersizleri de içeriyor. Bütün bu çabanın ödülü ise; Koton’dan yepyeni bir gardırop!

Kampanyaya katılan 10 kişi Koton’dan 1500 TL’lik hediye çeki ve Koton’un stil ve trend danışmanları ile beraber stilini belirleme fırsatı yakalıyor. 19 Temmuz 2013 tarihinde gerçekleştirilecek çekilişe başvurmak için NESFIT® Tam Tahıllı Kahvaltılık Gevrek paketlerinden çıkacak numaraları 5818’e SMS atmak veya www.facebook.com/nestlenesfit.tr adresine girmek yeterli.  Ayrıca, Haziran ayı boyunca her hafta Facebook üzerinden gerçekleştirilecek çekilişlerde katılımcılar, NESFIT® ürünleri ve Koton’dan hediye kazanma şansı da yakalayabilecekler.






www.nesfit.com.tr    www.facebook.com/nestlenesfit.tr

Bir bumads advertorial içeriğidir.

26 Haziran 2013 Çarşamba

Sıcak Havalarda Dikkat Edilmesi Gerekenler!







Sıcak Havalarda Dikkat Edilmesi Gerekenler!

Blog yazmaya başladığımdan beri bahar geldi, yaz geldi deyip mutlu oldum durdum... Ama bu sıcak günlerin bu kadar bunaltacağıı atlamışım :) Ne yapalım kazasız belasız atlatmaya çalışalım...

Malumunuz son günlerde hava sıcaklıkları pek yükseldi. Henüz haziranın 26 sında olmamıza rağmen sıcaklık Ankara'da bugün 35 derece. Durmak da bilmiyor, belli ki yükselecek; yapacak bir şey yok biz de bakacağız başımızın çaresine...

*İlk maddemiz sıcak saatler hava sıcaklığının tavan yaptığı 11:00 - 16:00 arasında sokaklarda gezmeyeceğiz.
*Aman tatile geldim diye güneşin altında uzun süre yatmayın.
*Yok ya ben evdeyim deyip klima karşısına geçip saatler boyunca oturmayın. her şey kararında güzel :)
*Bol sıvı tüketin.
*Çok yağlı yemekler yemeyin. Mümkünse Akdeniz Diyetine uygun hafif gıdalar tercih edin. Yani sebze ve meyve ağırlıklı beslenin. Pişirme türü olarak ızgara ve haşlama tercih edin. Aç kalmayın.
*Tuzu ve alkolü azaltın.
*Kafeinli içeçekleri azaltın. Tuvalet ihtiyacını artırdığı gibi su ihtiyacını da karşılamaz.
*Özellikle öğle saatlerinde ağır işlerle uğraşmayın.
*Pamuklu nefes alacak kıyafetler tercih edin.
*Şapka kullanın. Başınızı özellikle koruyun.
*Özellikle karasal iklim bölgelerinde gece ve gündüz sıcaklık farklarına karşı vücudunuzu ani ısı değişikliklerinden koruyun. Akşamları dışarı çıkarken bi hırka yada ceket almayı ihmal etmeyin mesela.
Ilık duş alın.
*Kronik rahatsızlıkları olanlar ilaçlarını aksatmamalı. Özellikle tansiyon hastaları sık sık ölçüm yapmalıdır.
*Tabi güneşten korunmak için güneş koruyucu krem kullanılmalı.
*Yaz aylarında çok görülen ishal durumlarında vücuttaki su oranını koruyabilmmek için bol su içilmeli, pirinç, patates ve galeta gibi yiyecekler tercih edilmeli. 3 günü aşan durumlarda ise doktora başvurulmalıdır.

Sağlıklı kalın.

Sevgiler,
Hatice





21 Haziran 2013 Cuma

İncik boncuk :D / Baubles :D


Pek sevgili okurlar :)

Bugün bir dizi yeni takı ile tekrar karşınızdayım. Bir kolye ve iki yeni bilekliğimiz var. Sezonun renkleri su yeşili ve yavruağzı renkllerini inci ve altın sarısıyla bir araya getirdiğim bu çalışmalar şu günlerde favorim. Oldukça kullanışlı hemen hemen herşeyle uyuyor. Tabi bu benim yaz aylarında açık tonları tercih etmemle alakalı olabilir :D. Bu takılarla şıkır şıkır kullanılabilecek farklı modellerde yapıyorum hali hazırda önümüzdeki günlerde paylaşacağım ve eminim bayılacaksınız. Beni izlemede kalın.

Sevgiler.














20 Haziran 2013 Perşembe

Tarzınızı Yansıtan Duvarlar...


Hepimiz evde farklı dekorasyonlar yapmak istesek de bu çoğu zaman kanepe ile masanın yerini değiştirmekten fazla ileri gidemiyor. Bazen alınan yeni bir kaç aksesuarla küçük dokunuşlar yapıla bilse de evin havasını değiştirmek çok fazla mümkün olmuyor. Tabi bu gayet normal her sene mobilya değiştirecek yada yeni badana boya işine girişecek halimizde yok.

Peki ne yapacağız eve bi canlılık mı katmak gerekiyor. Neden o kocamaaan duvarlardan başlayan bir değişikliğe girmiyoruz? Tüm atmosferi değiştirebilecek köklü bir iş yapmıyoruz? Evet duyuyorum badana mı yapalım dediğinizi :D. Yani bence o da mümkün de hadi onu yapamıyoruz başka şeyler yapalım biraz da eğlenip stres atalım. 

Önce odanın şuanki tarzı ve olmasını istediğimiz tarzı düşünelim. Ben evde sadeliği seven ancak country tarzı ve sadeliği birleştirmek isteyen biri olarak evde çiçek desenlerine yer vermek ve açık tonlar kullanmak genelde tercihim oluyor.

Aşağıda paylaşacağım resimlerde göreceğiniz gibi duvarlarımızı renklerdirmek daha şık hale getirmek mümkün. Elbette duvar kağıtları kullanılabilir. Ancak burada amacımız biraz daha ekonomik ve özgün olmak.


Burada duvara yerletirilmiş kavanozlarla yapılmış bir dekorumuz var. Bunu balkon için tercih edip içine dereotu, nane, maydonoz, fesleğen dikebileceğimiz gibi. Geniş bir salonda bir sıra orkide saksı da fena durmayacaktır. çiçek bakımını zor bulanlar içinse kuru çiçekli dekorlar eve daha sıcak bir hava verecektir.


Duvarlarınızdan birine istediğiniz renklerde bir uygulama yapabilirsiniz. Yapmamız gereken duvara zarar vermeyen bantlardan almak, onları oluşmasını istediğimiz desende yapıştırmak,boyamalarını yapıp bantları alarak keyfini çıkarmak.





Farklı ebatlarda ve şekillerde aynalarla odanızda değişik bir tarz yakalayabilirsiniz.


Ya da en bilindik usul olan baskı yöntemini deneyebilirsiniz.



Bir duvarı sevdiğiniz fotoğraflara ayırarak farklı tarz çerçevelerle buluşturabilirsiniz. Ben özellikle niş içine çerçeveler yerleştirilerek ve led ile aydınlatılan duvarlara bayılıyorum. Bu pek devrik bi cümle oldu ama siz anladınız beni :D


Bu duvarda gördüklerimiz ise tavanda lamba etrafına asılan alçılar. Farklı desenlerde alınıp açıklı koyulu boyanarak duvar renklerdirmek için kullanılmış :).



Burada da çeşitli ebatlardaki duralitler farklı desenlerdeki kumaşlarla kaplanarak duvar dekoru olarak kullanılmış.


Bu da el mahareti :)


Bu duvar ise bir kalıp yardımıyla yeni haline bürünüyor.


Daha önce düğmeli çalışmalarda ağaçlı tasarımlar görmüştük. Bu da çiçekli bir tarz.

Sevgiler...


Yeni trend püskül :D




Yeni trend püskül :)

Lambadayı hatırlayanlar eminim bu T-shirtleri de hatırlayacaklar :). O yıllarda çokça gördüğümüz etekleri kesik kesik bluzlar yine pek moda... hatta püsküllerin uçlarında boncukları olanlar da vardı. Ben de kendi kendime bu modadan da geri kalacak halim yok dedim... Avrupa Yakası'nda Açılay'ı bi gördüm dedim 'buldum'. Bana ilham olan bluz lacivert ve etek kısmı kesilmişti. Bende uzun zaman önce aldığım bir bluzü gözüme kestirdim ve kaptım makasımı... Bence gayet güzel oldu. Artık giymediğiniz t-shirtleri bu formda modaya uygun olarak kullanabilirsiniz :)

Sevgiler